"Viedol nás k tomu neúmerný nárast počtu áut v meste, čoho dôsledkom
je znečistené ovzdušie, hluk, prach, prehustená premávka a križovatky,
ktoré sú hlavne v ranných hodinách preplnené," vyjadril sa pre TASR
primátor Ján Ragan s tým, že zavedením bezplatnej dopravy by mesto
chcelo svojich obyvateľov naučiť prirodzene využívať túto formu
cestovania, čím by sa spomínané záťaže eliminovali.
Samospráva v roku 2021 vyčlenila na preplatenie služby vo verejnom
záujme prevádzkovateľovi MHD, spoločnosti SAD Humenné, 93.000 eur,
zavedením bezplatného cestovania zvýšila vo svojom tohtoročnom rozpočte
tieto výdavky na 120.000 eur. Do akej miery sa v novom roku zvýši počet
cestujúcich na dvoch linkách MHD mesto predpovedať nevie.
Podľa slov ústredného riaditeľa kancelárie Združenia miest a obcí
Slovenska (ZMOS) Michala Kaliňáka fungovala bezplatná MHD v rámci
Slovenska dosiaľ len v Komárne. Na to, či jej zavedenie naplní
očakávania vranovskej samosprávy, má podľa neho vplyv viacero faktorov. "Mimoriadne
dôležité je, ako často budú premávať bezplatné autobusy a tiež ako
blízko sú situované zastávky MHD k oporným bodom, ktoré ľudia najviac
využívajú," uviedol pre TASR s tým, že nezanedbateľnú úlohu zohráva i
nastavenie parkovacej politiky, a to nielen v centre mesta, ale i na
sídliskách.